وتــــــــر

علی تنها ترین مـــرد زمین است







مقــاومت... I resist , therefore I am

سه شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۰، ۱۱:۲۶ ب.ظ

مقاومت


در مورد مقاومت در مقابل جنگ نرم مدت هاست دنبال یک ایده مناسب میگردم

و طرح های زیادی هم زدم اما به نتیجه مورد نظر نرسیدم

خوشحال میشم اگر ایده های شما رو هم در مورد این موضوع بدونم


  • وتر

نظرات  (۳۰)

بسم الله الرحمن الرحیم
اول، سلام
دوم، رسیدن ماه ربیع بر شما مبارک
سوم، قالب وبلاگتون خیلی قشنه اگر رخت عزا رو از تن وتر هم در بیارید خیلی بهتر میشه
چهارم،طرحتون نو و جالبه با این که قبلا هم دیده بودم ولی بازم برام تازگی داره
پنجم، ولی به نظرم زیاد مرتبط با مقاومت نیست انگار اون گیاه رو یکی به زور نگه داشته نه اینکه خودش داره مقاومت میکنه
موفق و پیروز باشید

و من الله توفیق

پاسخ:
هفتم من منتظرم...
سلام
ایده جالبی شده
ولی به نظرم مقاومت به اون معنایی که میگید رو نشون نمیده
به نظر میاد این منگه ها بیشتر به ایستادگی این گل کمک کردند تا اینکه مانعش باشن
یا علی

پاسخ:
ایده هم بدید...
سلام
منم با نظر برادر شور آباد موافقم
در ضمن این منگنه بزرگه یکم بنظرم کارو خراب کرده
و قالبتون هم بسیار زیبا
بسم الله الرحمن الرحیم
سوم، دیشب که دیدم تغییر نکرده بود ولی حالا، بله، تغییر کرده و خیلی هم زیباس
پنجم، زیاد مشخص نیست که گیاه از منگنه عبور کرده ،
شاید مشکل خود منگنه ها باشن، منگنه ها نشون دهنده ی جلوگیری از رشد گیاه نیستن،
یعنی اگه به نوشته ی زیرش نگاه نکنی متوجه نمیشی این گیاه داره مقاومت میکنه
ششم، من ایده جدیدی به ذهنم نمیرسه ولی این گیاه و مقاومت منو یاد گیاهایی میندازه که توی خیابون آسفالت به زور برای خودشون جا باز میکنن و از آسفالت میزنن بیرون...

پاسخ:
موافقم...مشکل گویا همین منگنه هاست...باید جایگزین براش پیدا کنم
به فرض اینکه مشکلاتی که دوستان گفتند حل بشه و طرح به بیان یک مقاومت کمی نزدیک بشه از کجا باید فهمید که مقاومت در برابر جنگ نرمه
چه نشانه ای در تصویر شما مخاطب رو به این نتیجه میرسونه که تو این پوستر مقاومتی در برابر جنگ نرم تازه اون جنگ نرمی که شما به عنوان طراح تعریف کردی و مد نظرتون بوده رو نشون میده
قبول که شعار به کمک تصویر میاد و اون رو کامل میکنه ولی این طرح میتونه مقاومت علیه هرچیزی باشه مثلا مقاومت علیه بیماری
شاید نزدیک شدن یا نمایش "غیر مستقیم" یک مصداق بتونه کمک کنه
به نظر من شما قصد داشتید که یه مقاومت خوب و مقدسی رو نشون بدید مثلا مقاومت در برابر روش های غلط رفتاری مرسوم یا مقاومت در برابر حجمه هایی که به یک روش صحیح وارد میشه
ممکنه یک خانم چادری بخاطر حجابش تو بعضی جاها مورد تمسخر قرار بگیره ولی مقاومت میکنه
ممکنه یه آقایی تو یه مهمونی نوشابه کوکاکولا نخوره و مورد تمسخر دوستانش قرار بگیره و ....
اگر این نوع مقاومت مورد نظر شما بوده به نظر من لازمه که کمی مسئله رو واضح تر بیان کنید و از کلی گویی اجتناب کنید
البته باید مراقب بود که بیان "واضح" با "گل درشت" اشتباه گرفته نشه

پاسخ:
پوستر چطور میتونه این همه حرف رو به سادگی بزنه؟...این مشکلیه که من دارم

...
چقد سخته ایده دادن
...
خب فکرش خوبه
طرحش جالبه
ولی میشد گیاه مقاومتری انتخاب کنی چون مقاومت در برابر جنگ نرم دیگه یک گیاه نو پا نیست قویتر شده!
منگنه ها رو نگرفتم !
یعنی دشمنی هایی که با جنگ نرم شده رو با منگنه نشون دادید؟!
میشد چون از گیاه استفاده کردید از آفت ها و کرم هایی که بجان گیاه میافتن استفاده کنید که با وجود اسیب رساندن حتی به تنه گیاه مقاومت نتونستن کاری از پیش ببرن!

پیشنهاد بود خواهرم

....
پاینده باشید
یاعلی


پاسخ:
پیشنهادی هم که دادین خوب بود...امتحان میکنم
با سلام
طراحی هایتان بسیار دلنشین و زیبا هستند
انشاالله موفق باشید
یا علی
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/7500
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
سلام
طرح خیلی خوبی بود
منگنه ها در طرح باشد خوب است اما به گونه نشن داده شود که گیاه با رشد خودش منگنه ها دارد از جا ماکند و خودش روی پای خودش میایستد.
یاحق

پاسخ:
ایده جالبی بود...تشکر
سلام ایده های نو و جالبی دارین
خداقوت
  • آسمان گراف
  • سلام هم سنگر
    ایده جالبی است
    در مورد اشکالی که مدیر وبلاگ باروت نوشتند به ذهنم میرسه که اگر از برگ زتون و درخت زیتون استفاده کنید این قضیه حل بشه
    به خاطر آیه 28 سوره نور
    الله نو ر السموات و الارض تا آنجا که خداوند می فرماید کانها کوکب دری یوقد من شجره مبارکه زیتونه لا شرقیه و لا غربیه
    که خداوند در این آیه اشاره می کند به درخت‌ برکت‌ داده‌ شدۀ زیتون‌، که‌ نه‌ نسبت‌ با مشرق‌ دارد و نه‌ با مغرب‌.

  • آسمان گراف
  • سلام هم سنگر
    با طرحی با عنوان (... کی گفته من بابا ندارم) به روزم.
    تشریف بیاورید.
    التماس دعا
  • خادمان حضرت زهرا (س)
  • عرض سلام و ادب
    من هم با نظرات ابتدا موافق
    و پیشنهادم برای جایگزین منگنه ها یک چیزی است که واقعاً باعث سرپا نگه داشتنِ گیاه شود. مثلا عبارت "حسبنا الله" را به صورت افقی با طرح خاصی که حتماً می‌توانید بزنید، تک تک به جای منگنه ها بگذارید؛ فوق العاده می‌شود.

  • لعیا اعتمادسعید
  • سلام خواهر
    من نظرات دیگه رو نخوندم پس اگه تکراری گفتم ببخش.
    به نظر من تو این طرح عامل مقاومت خارجی احساس میشه یعنی که یه نیرویی از خارج به مقاومت این گیاه کمک کرده نه خودش پس شاید احساس اجبار به آدم دست بده یا استئصال.به نظرم اگه می تونستی مثلا ته برگ ها رو به صورت دست در بیاری که به زمینه چسبیده باشن یا این که روی ریشه همین طوری کار کنی.یعنی ریشه خودش با دست خاک رو چسبیده باشه شاید مفهوم مورد نظرت بهتر انتقال پیدا می کرد.
    موفق باشی.

    پاسخ:
    به همین علت اگر قرار بشه برگ ها به شکل دست دربیان اون وقت مفهوم کامل عوض میشه...اما خب یک ایده ای دادید که یک فکرایی در ذهنم ایجاد شد...ممنون
  • تلنگرخانه
  • بسم الله
    سلام
    در مورد نحوه ی اجرای کار باید عرض کنم که هیچ نقدی نمی تونه وارد باشه و طرح از نظر اجرا تقریبا نقص کمی داره ولی بیشتر دوستان در مورد "منگنه ها" نقد داشتن و لزوم به کاربدنشون تو طرح.
    و اما نظر بنده ی حقیر :
    به نظرم باید مقاومت گیاه در برابر "تحریم ها و ممانعت ها" بیشتر نمود داشته باشه مثلاً می شه به جای منگنه از موانعی مثل سنگ یا دیوار استفاده کرد که گیاه به هرنحوی که شده از بین موانع بیرون میاد و این موانع نتونستن جلودارش باشن
    ولی در مورد ارتباط دادن این قضیه به جنگ نرم مخالفم ... میشه از این طرح برداشتی در مورد "مقاومت مسلمانان در مقابل حکومتهای استکباری" داشت ...
    یاحق

    پاسخ:
    آیا به جز وارد شدن به مصداق ها راه دیگری برای نشون دادن این نوع از مقاومت یعنی در مقابل جنگ نرم اصلا وجود داره؟
  • بچه های خاکریز
  • با سلام.خدا قوت
    بهتر بود تو خود طرح از کلمه جنگ نرم هم استفاده میکردید تا منظور واقی طرح که در مورد جنگ نرم هست واضح بشه.مثلا جنگ نرم را به صورت لاتین بالای مطلبتون قرار میدادید.
    در کل خوب بود.

    در ضمن قالب جدید مبارک باشه.یه سر به ما هم بزنید

  • وبلاگ قرارگاه سایبری
  • سلام و خسته نباشید
    خیلی زیبا بود کلی با اجازه سیوش کردم
    با مطلب "اصغر آقا! وای به روزی که دشمن از ما تعریف کند....!!!"
    به روزم و منتظرم
    یا علی مدد
    www.montazerolmahdi.ir
  • نقطه رهایی
  • سلام و تشکر بابت حضورتان
    ابتدا طرح را بررسی میکنم
    میخواستید مقاومت در مقابل جنگ نرم را به تصویر بکشید پس برشی عرضی از گیاهی را کشیدید که توسط منگنه ها مورد هجوم سخت واقع شد ولی ریشه گیاه مقاومش کرده
    ---------------
    مفهوم مقاومت = شاید به قول دوستان مقاومت در مقابل هرچیزی باشد.پس اینجا باید نوع مقاومت را نشان داد.
    مفهوم جنگ نرم = اگر از منگنه بتوانیم برداشت هجمه خارجی بکنیم ،این هجوم سخت است نه نرم!!!!!!!!
    ============
    شاید تصاویر طبیعی مشابه ، گل در داخل سیم خاردار باشد
    http://img.tebyan.net/big/1387/10/15818646224416920235195127103461807463.jpg
    البته مدل شقایق را در تصاویر راهیان نور ویژه منطقه عملیاتی فتح المبین میشود دید.
    =====
    بعد از بررسی طرح
    باید گفت اگر از نگاه کشاورزی بخواهیم نگاه کنیم و تطبیق بدهیم
    جنگ نرم بیشتر شبیه تنش های شوری و خشکی برای گیاه است و نه حتی باد
    به نظر من در جنگ نرم بیشتراز هرچیز خود ریشه گیاه درمعرض خطر قرار دارد یعنی دشمن میآید تا ریشه فکری و عقیدتی را بزند و خاک برای گیاه که معادل منبا تغذیه فکری است را آلوده کند(دقت کنیم که امروزه رسانه ها به طور عمده یکی از مهم ترین منابع تغذیه فکری هستند)
    -=-=-=-=-=-=-
    درمورد ایده هم باید بیشتر فکر کنم
    +لطفا اگر نقدی به نوشته هام بود اطلاع بدهید تا متوجه شوم

    پاسخ:
    در مورد نقد هم حتما...اگر نکته ای به نظرم اومد حتما عرض میکنم
    سلام
    بر خلاف سایر دوستان عزیز گمان من بر اینه که باید مصداق رو عوض کرد
    جنگ نرم نه
    تحریـــــــــــم

    بعد معنای بهتری پیدا میکنه

    سلام. من یک بار کامنت دادم شاید سند نشد. خواستم کلا تشکر کنم برای کارهای خوبتان. از این هم خیلی خوشم آمد...

    سلام
    ببینید من چند تا چیز تو ذهنم دارم امیدوارم که کمکتون کنه (من فقط نماد دارم)
    به نظر میاد بهترین جایگزین برای منگنه آسفالت یا یه همچین چیزیه ولی میدونید این طرح بیشتر تحریم رو میرسونه تا جنگ نرم !!!
    به نظرم بهتره اگر باز هم میخواهید با یه همچین طرحی کار کنید لااقل از نمادهای جنگ نرم هم استفاده کنید
    نمادهایی مثل دیش ماهواره ، صفر و یک ، کلا ادوات رسانه ای ، e اینترنت و ... ولی نه به اون شکل خشک و ساده اش باید با تلفیق و افکت گذاری خوب اینها رو کنار هم بگذارید
    من یه مثال میگم ولی زیاد جدی نگیریدش !
    مثلا همین طرح رو بیایید شکل گیاه رو با تایپوگرافی صفر و یک در بیارید که فرضا یه دیش ماهواره رو شکافته :)
    خیلی تخیلی بود ولی امیدوارم منظورم رو گرفته باشید
    یا علی

    پاسخ:
    ممنون...نماد و ایده های خوبی دادید
  • رزمندگان فرهنگ
  • سلام ما رو که از همسنگران خودتون ندونستید.اما ما با افتخار شما رو از یاران خودمون میدونیم.
    یا علی.
    سلام
    گیاه بیچاره انگار مجبور است به ضرب و زور منگنه
    مقاوم بماند .
    در مقاومت بودن مهم نیست .چگونه بودن مهم است
    ان تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا...

    روی ریشه کار کنید .نمی دونم.!
    ولی این اصلن معنی اینو نمیده من فکر کردم دارید به سبزا تیکه مییندازید !!

    پاسخ:
    موافقم ... اگر قرار باشه این طرح رو اصلاح کنم ، حتما نقطه اصلی رو ریشه قرار میدم
  • گرافیک ماهان
  • سلام
    در باره نظر آسمان گراف که راه حلی برای مشکل مورد نظر باروت گفتند که از زیتون استفاده کنید به خاطر ذکر آن در آیه شریفه
    فکر کنم زیتون بر خلاف این آیه شریفه در عصر ما بیشتر به عنوان نماد صلح به کار می رود نه مقاومت
    ممنون
    سلام
    طرح زیباست و لی به نظر ربطی به جنگ نرم نداره..... بیشتر به تحریم و اینچیزا میخوره تا جنگ نرم
    سلام. قالب جدید و زیباتون مبارک.
    به کلبه ما سری بزنید و اگه قابل بودیم نظر بدید. متنی راجع به هنر نوشتم.
    ممنون.
    یاحق
  • سید علی سیدان
  • سلام. ببخشید از این طرحتون برای پوستر مراسم ورودی های جدید دانشکده مون استفاده کردم. انشالله راضی هستین؟!
    ضمنا با یه مطلب کوتاه درباره سینما به روزم.
    یاحق

    بسم الله ...
    سلام
    نظراتو کامل نخوندم اما به نظرم اول باید تصویر جنگ نرم دربیاد بعد مصداق مقاومت.مثلا جنگ نرم برای یک حیوان دام زیر خاشاک و غذای لذیذ روی آن است ...
    سلام!
    خوبه.
    به نظرم این خیلی بهتر از اون درخت منگنه شدست.
    سلام
    طیب الله
    خدا پاینده تان کند

    شهادت نصیبتان

    دعا
    یا هادی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">